Sat Șendreni, (DN25) nr.3, Galați

Modelul direcționat al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

Modelul direcționat al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general modelul benzii de rulare la anvelope este clasificat în două tipuri principale: direcționat și nedirecționat. Fără îndoială că profesioniștii dau întâietate primului tip, care treptat îl înlocuiește pe cel de-al doilea.

Victorie decisivă împotriva acvaplanării

Modelul direcționat al benzii de rulare permite dezvoltarea unei viteze maxime și a unei eliminări calitativ superioare și mai rapide a apei de pe pata de contact. Cu cât este mai mare adâncimea canalelor benzii de rulare, cu atât o cantitate mai mare de apă va fi înlăturată de protector și acest proces va avea loc mai rapid.

În cadrul testărilor anvelopelor există un exercițiu denumit «Rezistența la acvaplanare». De obicei în condițiile unui carosabil umed, și îndeosebi în cazul bălților adânci de pe drum, tocmai anvelopele cu profil direcționat demonstrează cele mai bune rezultate. Теstul se desfășoară astfel. Trebuie accelerat până la viteza de 80 kilometri pe oră și intrat într-o băltoacă adâncă. Pentru aceasta trebuie să intri cu viteza a treia și cu accelerația apăsată la maximum. În acest timp autoturismul accelerează exact la viteza de 70,4 kilometri pe oră. În primul moment, din cauza rezistenței apei, viteza scade brusc. În continuare accelerarea se face până la momentul când roțile din față ies la suprafață. Iar de ieșit ies din apă cu viteza de 70,4 kilometri pe oră.

Rezistența continuă la acvaplanare constituie una din caracteristicile cheie ale anvelopelor la modelul direcționat al benzii de rulare, fapt pentru care este apreciat atât de mult de către automobiliștii amatori.

 

Anvelopele direcționate necesită o instalare atentă

Merită să acordăm o atenție deosebită instalării corecte a anvelopelor cu model direcționat. Problema constă în aceea că astfel de anvelope trebuie montate în conformitate cu indicatorul săgeată, arătat pe margine și care indică direcția necesară a benzii de rulare.

O instalare incorectă a anvelopelor duce la o uzură mai accelerată a cauciucului, la înrăutățirea conducerii și a proprietăților de angrenare a autoturismului. Astfel, testul prezentat mai sus cu anvelope instalate incorect arată la ieșirea din baltă o viteză de 66,4 kilometri pe oră. Aceasta înseamnă că, circulând în condiții de ploaie, veți pierde controlul asupra situației cu o viteză mai mică. În acest fel, în funcție de instalarea anvelopelor va depinde cacă acestea vor putea aduce utilitatea așteptată din partea acestora sau, dimpotrivă, vor arăta rezultate medii și nu vor putea garanta siguranța în condiții grele de circulație pe drumurile publice.

10% reducere la ridicarea pneurilor de la depozitul nostru