Sat Șendreni, (DN25) nr.3, Galați

Ce presiune ar trebui să fie în anvelope?

Ce presiune ar trebui să fie în anvelope?

De presiunea existentă în anvelopele automobilului depinde confortul șoferului, al pasagerilor, durata de utilizare a anvelopelor și consumul de combustibil. Astfel, presiunea optimă din anvelope trebuie să fie stabilită de compania producătoare, care fixează datele necesare într-un tabel.

Dacă doriți să vă deplasați în confort, să nu plătiți în plus pentru reparație și combustibil, atunci anvelopele trebuie balansate până la valorile normale marcate în tabelul de presiune. 

Dacă trebuie să verificați valoarea corectă a presiunii în anvelopele unei mașini sau a unui camion, puteți să vă uitați în următoarele locuri:

  1. Sub clapeta rezervorului de combustibil - acest tabel prezintă marca corectă a benzinei și indicatorii de presiune necesari în anvelope.
  2. Portiera șoferului. Acest loc este mult mai comod și accesibil, iar tabelul amplasat aici este mai informativ.

Camioanele de mare tonaj au o marcare suplimentară a valorii recomandate a presiunii interne din anvelope. Producătorii trebuie să aplice aceste date pe fiecare aripă a caroseriei. De exemplu, un model de anvelope Kama pentru camion poate avea presiunea maximă de 8.7 PSI.

După ce ați identificat tăblița cu date, trebuie să înțelegeți ce este marcat acolo. Informația prezentată este valoarea corectă a presiunii în anvelopele din spate și din față, bazată pe următorii parametri:

  1. raportul dintre înălțimea profilului și lățimea sa (175/70 R13 82 T);
  2. diametrul jantei mașinii în centimetri (175/70 R13 82 T);
  3. indice de încărcătură admisibilă în anvelope, notat în kilograme (175/70 R13 82 T).

Găsiți anvelopa în această listă și urmați rândul, deplasându-vă de la stânga la dreapta, la grupul de numere care ar trebui să afișeze presiunea corectă în trei unități de măsură - bar / kPs / psi (240 / 2,4 / 35). Primul grup de numere ar trebui să indice caracteristica optimă a anvelopelor din față, iar al doilea - indicatorul la care sunt pompate roțile din spate ale mașinii. În cele mai multe cazuri, ambii indicatori coincid, dar pentru unele utilaje, valorile pot fi diferite.

Parametri suplimentari care afectează nivelul de presiune

Producătorii de pneuri asociază această normă cu o serie de indicatori suplimentari. În cele mai multe cazuri, valoarea normală trebuie legată de următorii parametri:

Regimul de viteză a mașinii - în acest caz, tabelul trebuie să indice parametrii corecți recomandați pentru deplasarea cu o viteză de până la 160 km / h, de la 160 la 180 km / h, de la 180 km / h și mai mult.

Numărul de pasageri - valoarea afișată în tabel ar trebui să fie legată de un grad parțial (până la 4 persoane) și un grad complet (până la 5) de umplere a scaunelor de pasageri în salonul mașinii.

Gradul de încărcare a portbagajului - tabelul trebuie să arate relația dintre valoarea presiunii și a greutății în kg. Când mașina este încărcată mai mult decât de obicei, se recomandă umflarea roții cu 0,2 bari peste nivelul normal.

Nu orice producător de mașini ține cont de acești parametri. În mod obișnuit, producătorii încearcă să recomande norma numai pe baza parametrilor anvelopelor, însă alte mărci informează despre limitele la care trebuie să pompezi anvelopele în diferite circumstanțe.

10% reducere la ridicarea pneurilor de la depozitul nostru